Als kopersbegeleider bij Van Wanrooij werk je dagelijks aan de tevredenheid van onze klanten. Om daar een beter beeld bij te krijgen, vroegen we onze ervaren kopersbegeleider Maike: wat maakt je vak leuk?
Met mensen bezig
“Het mooie van het vak is dat je met heel veel mensen contact hebt. Zowel binnen als buiten de organisatie. Dat vraagt iets van je communicatieve vaardigheden. Een klein foutje kan in ons werk grote gevolgen hebben. Als kopersbegeleider moet je zorgen dat alles op elkaar wordt afgestemd. Dat kan alleen als je heel punctueel werkt. Je stroomlijnt alles met één doel: die tevreden koper. Als je het proces van de koper plezierig kunt maken, door zaken goed voor ze te regelen, dan zijn ze ook bij de oplevering nog tevreden. Dat is voor mij een belangrijke drijfveer om het werk goed te doen.”
Uitdaging zit in diversiteit
“Als ik ‘s morgens op kantoor kom, dan heb ik een aantal vaste taken die ik wil uitvoeren en de rest komt tijdens de werkdag op m’n pad. Je moet snel kunnen schakelen met veel verschillende partijen. In de functie kopersbegeleider bij een ontwikkelende bouwer denk je misschien aan veel contact met kopers, maar dat is bij ons niet het geval. Je stuurt de frontoffice aan die contact heeft met kopers. Je verzamelt veelal technische informatie binnen het bedrijf en bij onderaannemers en koppelt dat terug. Verder hou ik me vooral bezig met het verbeteren van de processen en het optimaliseren van koperskeuzes. Meerwerkopties, zoals een uitbouw of een dakkapel, had in het verleden beperkte ‘commerciële’ aandacht. Dat hebben we de afgelopen jaren geanalyseerd en geprofessionaliseerd. Hoe kunnen we meerwerkopties beter aanbieden en het keuzeproces verder digitaliseren? De diversiteit die dat met zich meebrengt, maakt het werk heel interessant.”
In conditie blijven
“Ons nieuwe kantoor in Den Bosch is voor mij meteen mijn dagelijkse beweging. We werken op verschillende verdiepingen en de trappen tussen de verdiepingen zijn ‘pittig’. Als je helemaal boven bent, moet je even op adem komen, heerlijk! Goed voor de conditie, zeg maar. Het weerhoudt mij niet om mijn collega’s op de andere verdiepingen op te zoeken. De kantoorruimtes zijn transparant en daarom weten collega’s onze afdeling goed te vinden. De centrale kern in het gebouw zorgt dat je snel bij iemand bent en dat vind ik prettig. De belruimtes zijn goud waard. Daar ben ik vaak te vinden voor een rustig gesprek.”
My 'W'
“Mijn handelsmerk? De juiste mensen en de juiste kennis bij elkaar brengen. Ze van hun digitale eiland afhalen. Met z’n allen zijn we één bedrijf met een duidelijk doel. Onze afdeling heeft raakvlakken met vrijwel alle facetten binnen Van Wanrooij, dus je moet een teamplayer zijn. Verder zie ik mezelf als een echte kartrekker. Nu nog drie dagen in de week, maar als de kinderen naar school gaan, dan kan ik wat meer naar me toe trekken. Het zou mooi zijn als iemand bij ons de druk kan wegnemen, zodat we door kunnen pakken in verbeterprocessen.”
Volgende traject
“Iets wat we vorig jaar hebben verbeterd is een nieuw ERP-systeem en daaropvolgend een digitaal kopersportaal. De trein van digitalisering begint lekker op stoom te komen. Daar hebben we als afdeling veel energie in gestoken. De volgende stap is het aansluiten van onze onderaannemers op het systeem en het kopersportaal verder te optimaliseren. De trein rijdt, maar er komen nog een paar wagonnetjes bij de komende tijd. Een mooi traject om gezamenlijk op te pakken!”
Zie jij jezelf ook bij Van Wanrooij werken?
Heb je vragen? Stuur ons een berichtje via Whatsapp of bel 073-5340648. Onze HR-collega Carlijn helpt je graag.